مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 18:172022-02-16سياسي

کاهش تعداد شهرهای دارای تنش آبی با  تصویب لایحه بودجه 1401


سازمان برنامه و بودجه کاهش تعداد شهرهای دارای تنش آبی با  تصویب لایحه بودجه 1401 خبر داد.

- به نقل از سازمان برنامه و بودجه،با توجه به اعتبارات پیش بینی شده در لایحه بودجه، کاهش تعداد شهرهای دارای تنش آبی، افزایش راندمان آبیاری، به منظور تقویت آبخوان ها و جلوگیری از برداشت های بی رویه از منابع آب و تامین آب شرب از سیاست های مهم دولت سیزدهم در رفع مشکل کمبود آب در لایحه بودجه است.

بررسی لایحه بودجه در حالی به ایستگاه پایانی خود در مجلس رسیده که یکی از مهمترین خواسته های مردم و مطالبات نمایندگان مجلس رفع مشکل کمبود آب و مشکلات ناشی از خشکسالی است که بیشتر نقاط کشور را درگیر خود کرده است.

به همین منظور مدیریت تنش آبی در کشور از اولویت های مهم دولت سیزدهم بوده و منابع بخش آب در لایحه بودجه افزایش قابل توجهی داشته است.

بر اساس لایحه بودجه سال 1401 اگر نمایندگان مجلس نگاه مثبتی به تصویب لایحه بودجه داشته باشند اعتبارات طرح های تملک دارایی های سرمایه ای منابع آب با رشد 4/ 24 درصدی نسبت به بودجه سال 1400 به مبلغ 115 هزارو 242 میلیارد ریال در لایحه بودجه سال 1401 افزایش پیدا خواهد کرد و در این میان با توجه به برنامه ارائه شده از سوی وزارت نیرو مبنی بر بهره برداری از طرح های اولویت دار آن دستگاه، اعتبارات برنامه تأمین آب، رشدی در حدود 43/6 درصد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تعداد شهرهای دارای تنش آبی با  تصویب لایحه بودجه 1401

کاهش تعداد شهرهای دارای تنش آبی با  تصویب لایحه بودجه 1401